Jak znaleźć zdrowe płatki czekoladowe?

Nie ma wątpliwości, że zdrowe śniadanie to podstawa zbilansowanej diety. Jednak większość z nas nie ma czasu na przygotowanie pożywnego posiłku każdego ranka. Następnie sięgamy po szybkie i łatwe rozwiązania, takie jak chipsy czekoladowe z mlekiem lub ulubiony napój warzywny. Wiesz, że to nie najlepsze rozwiązanie, ale nie chcesz rezygnować ze swojej ulubionej przekąski? Sprawdź, jakie płatki śniadaniowe wybrać, by cieszyć się ich pysznym smakiem i zadbać o prawidłowe odżywianie.

Czy płatki czekoladowe są zdrowe?

Czekoladowe kulki, miodowe krążki, poduszeczki wypełnione słodkim mlekiem, kostki cynamonu… na sklepowych półkach i ekranach telewizorów fascynuje nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Na opakowaniu zabawne zwierzątka zapraszają do zakupu, a często czeka na dziecko niespodzianka: magnesy, najpopularniejsi plastyczni bohaterowie z popularnych ostatnio postaci z kreskówek i wiele innych gadżetów. Producent twierdzi, że miska namoczonych w mleku płatków UHT prosto z lodówki to idealne, zbilansowane śniadanie…czy to prawda?

Jak wybrać zdrowe płatki czekoladowe?

Należy uważnie czytać etykiety produktów, które kupujemy. Nie wszystko, co reklamowane jest jako super zdrowe, znajduje potwierdzenie w składnikach produktu. Tak jest w przypadku płatków śniadaniowych. Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie płatki czekoladowe na polskim rynku są bogate w cukier. Niektóre mają właściwości zdrowotne i zawierają śladowe ilości cukru. Sztuką jest umieć je rozpoznać. Jakimi więc zasadami powinniśmy się kierować kupując płatki śniadaniowe? Oto kilka ważnych zasad: Po pierwsze, wybieraj płatki zbożowe o niskiej zawartości cukru (lub syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy i syrop o wysokiej zawartości fruktozy). Jego dawka nie powinna przekraczać sześciu na sto gramów produktu. Po drugie, nie warto kupować płatków z dodatkiem konserwantów, sztucznych aromatów i barwników.

Comments are closed.