Czy płatki śniadaniowe mogą być zdrowym wyborem na pierwszy posiłek?

Świadomość ludzi na temat zasad zdrowego żywienia jest coraz większa. Wiele osób ma jednak problem z tym, jak przygotowywać zdrowe dania. Szczególnie problematyczne może być śniadanie, ponieważ nie każdy ma od rana ochotę na duży posiłek. Co więc można zrobić? Okazuje się, że zdrowym wyborem z powodzeniem będą zwykłe płatki śniadaniowe.

Płatki śniadaniowe – Zdrowe śniadanie na wyciągnięcie ręki

Myśląc o zdrowym śniadaniu, z reguły do głowy przychodzą takie potrawy, jak na przykład omlet czy owsianka. Pozory są jednak mylące, a zdrowe płatki śniadaniowe będą świetną alternatywą dla płatków owsianych. Na rynku można znaleźć wiele różnych rodzajów płatków. W zależności od swoich potrzeb można wybrać takie, które sprawdzą się najlepiej. Często wzbogacone są w witaminy i minerały, takie jak: żelazo, magnez czy cynk. Dzięki temu mogą być podstawą zdrowego posiłku, który zapewni odpowiedni poziom odżywienia. Fit płatki śniadaniowe często pozbawione są dodatku cukru, co sprawia, że świetnie sprawdzą się nawet na diecie redukcyjnej.

W jaki sposób można zmodyfikować posiłek z płatkami?

To czy dana potrawa będzie zdrowa, zależy przede wszystkim od wykorzystanych składników. Istnieje wiele sposobów na podniesienie wartości zdrowotnej płatków śniadaniowych. Przede wszystkim istotny jest wybór mleka. Lepiej wybrać to o obniżonej zawartości tłuszczu, ponieważ zawiera mniej nasyconych kwasów tłuszczowych. Nadmierne spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych to jedna z przyczyn chorób układu krążenia. Co więcej, istotny jest również wybór płatków. Na rynku można znaleźć ich naprawdę wiele, dlatego dobrze jest poszukać takich wzbogaconych witaminami i bez dodatku cukru. Zamiast dodatku cukru, posiłek warto wzbogacić o ulubione owoce. Takie śniadanie:

  • Dostarczy całkiem sporą ilość białka
  • Zawiera dużo witamin i minerałów
  • Będzie źródłem błonnika pokarmowego
  • Może być niezwykle sycące

Comments are closed.